Wskazówki dla osób prowadzących zajęcia dydaktyczne ze studentami niesłyszącymi i słabosłyszącymi
8 lutego 2022
Autor: Prof. dr hab. Bogdan Szczepankowski
Często pierwszy kontakt ze osobą z widoczną niepełnosprawnością wywołuje obawy. Wynika to z faktu, że po raz pierwszy znajdujemy się w takiej sytuacji i nie do końca wiemy co powiedzieć, jak się zachować. Dlatego w tej sekcji chcemy przedstawić Państwu kilka wskazówek, które mogą okazać się pomocne w kontakcie z osobą z niepełnosprawnością.
Chcemy podkreślić, że student z niepełnosprawnością ma te same prawa i obowiązki co student pełnosprawny. W procesie kształcenia studenta z niepełnosprawnością chodzi o wyrównanie jego szans w dostępie do edukacji czego nie należy utożsamiać z obniżaniem wymagań. Zachęcamy do zapoznana się z szeregiem publikacji , w których można znaleźć wskazówki dla prowadzących zajęcia dydaktyczne przy pracy ze studentami:
z dysfunkcją narządu ruchu,
niewidomymi i słabowidzącymi,
niesłyszącymi i słabosłyszącymi,
z dysfunkcją narządu mowy,
w kryzysie psychicznym,
mających specyficzne trudnościami w czytaniu i pisaniu.
8 lutego 2022
Autor: Prof. dr hab. Bogdan Szczepankowski
8 lutego 2022
Opracowanie: Katarzyna Skalska w oparciu o materiały i informacje uzyskane z Warszawskiego Domu pod Fontanną